(alguns tràilers del tipus de pel·lícula que volem veure… JAJAJAJAJA

a) http://www.youtube.com/watch?v=ZT7jOmxqBQI&feature=related: visca el Lamberto!

b) http://www.youtube.com/watch?v=27E4Qfj7iEY (amunt la TROMA!!!)

c) Sí nois…. el de la foto que es menja el cervell i director d’aquesta meravella de lo cutre és el Peter Jackson… Sí! El de la trilogia dels anells!!! El guanyador de l’Oscar de la acadèmia!!! http://www.youtube.com/watch?v=V1QPkx6lLAY )

Jo i el meu amic Jose, a qui conec de fa molts anys i aprecio moltíssim, ens estem especialitzant en dues coses, últimament. La primera a que el nostre gran amic i tercer en discòrdia, el Marc (a qui també conec de la mateixa època i estimo de la mateixa manera) ens deixi plantats el cap de setmana quan ja havíem quedat (pero tío, cómo puedes ser tan impresentable????). La segona, a anar a veure els pitjors espants de la cartellera, o almenys en fer una gradació en negatiu des del que té més o menys interès fins al que només es pot qualificar com a INFUMABLE. Així, primer va ser Invasión; després, al Nadal, The golden compass, la setmana passada WΔZ i ahir, la SUPERIOR The eye, una revisió -com no, ianqui- de la pel·lícula de terror asiàtica dels germans Pang d’ara fa uns anys. De millor a pitjor, sense que el que qualifico aquí com a millor fos tampoc cap meravella… Suposo que no em puc queixar, però… És culpa meva, si hem de parlar de culpes, perquè sabia perfectament al que m’exposava.

Podeu trobar els comentaris a aquestes pel·lícules al bloc, però no trobareu el corresponent a The eye, per diversos motius. Primer perquè em nego a perdre el temps a comentar una cinta que la única cosa que va aconseguir atemorir va ser a la meva cartera i al meu temps, i que a sobre està feta amb paper de calc al damunt de l’abans esmentada original japonesa.. Però quins pebrots que tenen!!! No han tingut ni la decència de fer alguna mena de variació original i s’ha limitat a copiar el que ja estava fet i no estava, a més, malament. Segon, perquè la pel·lícula és una burla a la intel·ligència. Un pastís ple de porqueria que en encetar-lo només esquitxa amb la incapacitat de rodar, la manca d’originalitat, la barroeria del plànol més mal enquadrat, i és clar, les corresponents HORROROSES interpretacions dels actors i actriu (en especial aquesta, que de cega en té el que jo de sex-symbol). Esquitxa també amb la manca de vergonya per proporcionar uns diners a un director que només ha estat capaç de parir aquesta immensa brossa, aquesta pel·lícula de fast-food (ens inventem el terme fast-pic a partir d’ara per aquesta mena d’engendres?) i que de ben segur d’altres aprofitarien per haver rodat alguna cosa més que interessant. Amb el que m’agraden a mi les pel·lícules de terror… veure això em fa mal, molt de mal.

Ara bé, el Jose i jo ens pixem de riure, la veritat. I és saludable, sobretot el diumenge a la tarda, quan el dia s’esgota i la terrible realitat del dilluns està darrera la cantonada amb el ganivet a les dents i el somriure maliciós. Frases com “no he querido decirle nada a la taquillera porque no era una taquillera, era el domingose le había metido el domingo dentro(Jose dixit) , en referència a la persona que ens venia les entrades amb cara de pomes agres… o els salvatges atacs de riure que ens agafen enmig de la projecció d’alguna de les vergonyants escenes o davant alguna de les interpretacions, són impagables (“Bruha, BRUHA!!!!!” Déu meu…)

Per això, em penso que a partir d’ara el Jose i jo farem un postgrau, el del cinema horrible, cutre, penós.. com vulgueu dir-li. Quan més dolent i groller, quan més patètic, quan més ensumi a DOLENT, doncs més possibilitats de que l’anem a veure. Així, si ens voleu trobar, proveu els diumenges de cada quinze dies a qualsevol sala on es projectin aquesta mena de pel·lícules. I no parlo necessàriament de les de terror, que n’hi ha i de molt bones, sinó de males pel·lícules. Ah Marc! Hi estàs convidat! Ens agradarà plorar de riure amb tu com ara fa anys vam fer a la projecció d’aquella meravella anomenada The exorcist III… (¿Os acordàis de la escena de las tijeras? ¿Y de las bambas Paredes?)

No, si al final el que recordem són els bons moments, sigui quina sigui la seva causa…